środa, 20 września 2017

Stary drewniany kościółek

Witajcie:)

Wójt Dolewski doskonale zdawał sobie sprawę, że dla innych był tu koniec świata a dla niego  - Mamelkowo było CAŁYM światem. Tak jak i inni mieszkańcy uwielbiał to miejsce i codziennie gratulował sobie w duchu pomysłu by przenieść się tu z ukochaną zaraz po ślubie.

***

Od kilku dni nie mógł sobie znaleźć miejsca. W niedzielę zaczynają się wielkie obchody "400 lecia  Mamelkowa". Wszystko przygotowane i zapięte niemalże na ostatni guzik... Niemalże... Obiecał proboszczowi, gdy ten jak co roku pomagał przy żniwach, że na pewno uroczystą mszę odprawią już w ICH kościele. I robił co mógł by tak się stało, ale prace wykopaliskowe zaczęły kuleć i bał się, że przez "miastową papierologię" pierwszy raz złamie dane słowo... A każdy przecież wiedział, że jak Dolewski da słowo, to świętość!


***

Że też kościelny musiał kopać akurat w tym roku koło tej starej gruszy, która jako jedyna ostała się z dawnego sadu. Są przecież jeszcze jabłonie i śliwy a on właśnie wybrał sobie TO drzewo. Co go też podkusiło?!? Niech to szlag - zaklął szpetnie Dolewski pod nosem. Ale z drugiej strony, to odkrycie sprawiło, że Mamelkowem zainteresowała się cała Polska! To własnie tu - odnaleziono zrabowany i uznawany do tej pory za zaginiony srebrny kielich opactwa tynieckiego z drugiej połowy XV wieku!!! Wójt do dziś - gdy budzi się w nocy - musi się uszczypnąć w rękę by poczuć, że to nie sen. Tyle szukania, tyle kłopotów a on odnalazł się właśnie tutaj. Jakby nigdy nic przeleżał całą wojnę pod tym owocowym drzewem. Pan Józio - kościelny z dziada pradziada - stał się niemalże z dnia na dzień bohaterem narodowym. Sam zawstydzony taką niespodziewaną atencją prawie nie wychodzi teraz z domu. No i też martwi się tak jak i Dolewski czy uda im się wygrać z czasem...

***

Wszystko zaczęło się pod koniec marca gdy kościelny zaczął wiosenne porządki. Zamarzyło mu się wykonać specjalny drenaż, by ocalić tych kilka staruteńkich drzew. Po ulewach wiecznie pozostawały długo utrzymujące się kałuże i drzewa zaczynały marnieć w oczach. Wiedział, że nie tylko proboszcz Pszczółka lubił zadumać się na ławeczce w starym sadzie. Drzewa dawały także schronienie zwierzętom, które nieustannie przygarniała siwiuteńka pani Jadwiga - gosposia księdza. Zresztą wielu mieszkańców Mamelkowa uznawało już za rodzinną tradycję, by w niedzielę po mszy pospacerować po przykościelnych alejkach małego, ale niezwykle urokliwego ogrodu. A przez te sakramenckie kałuże zaczynało się robić coraz mniej przyjemnie... Ksiądz nie miał do tego głowy, bo oprócz kościelnych obowiązków zawsze znalazło się jakieś inne zajęcie. Aktualnie pomagał przy rozbudowie Domu Kultury.
Doktor Kowalik wraz z wójtem Dolewskim przy cotygodniowej sobotniej partyjce brydża wymyślili kolejną rzecz. Tym razem zdecydowali, że musi w Mamelkowie powstać miejsce, w którym młodzież po przyjściu ze szkoły będzie mogła rozwinąć swoje zainteresowania. Do tego idealnie nadawał się budynek istniejącego już Domu Kultury. Ma być mini sala widowiskowa, klub szachowy, koło lingwistyczne i klub młodego archeologa. Kto wie, może czterystuletnia ziemia Mamelkowa kryje więcej tajemnic?

***

W piątek tuż przed dziewiątą Dolewski odebrał długo wyczekiwany list polecony. Wstrzymał na chwilę oddech i poczuł, że po plecach spłynęła mu stróżka potu... Wszystko zależało od decyzji jednej osoby. Całe obchody "400 lecia Mamelkowa" stanęły pod znakiem zapytania. Nie było wiadomo czy pan Witold Skorupka - Wojewódzki Konserwator Zabytków - da zielone światło...
Przekopano chyba już każdy skrawek ziemi i obmacano wszystkie ściany w kościele. Swoją drogą na terenie należącym do parafii zrobili taki drenaż, którego by się sam pan Józio nie powstydził!
Zaginiony srebrny kielich opactwa tynieckiego był nie lada historycznym kąskiem, ale człowiek jak wiadomo chce zawsze więcej! A nóż widelec ktoś tu jeszcze coś podrzucił lata temu i czeka tylko na odnalezienie.

Drżącą dłonią zaczął łapczywie otwierać kopertę. Nie wytrzyma już ani minuty dłużej w tej niepewności. Szybko przebiegł oczami po obszernym tekście. Linijka po linijce starał się wyłuskać tę najważniejszą wiadomość. W końcu znalazł. O mało nie zemdlał z wrażenia, tym bardziej, że dzisiaj wyszedł z domu bez śniadania. Był cały przejęty, że nie dał rady nic wcisnąć. Wiedział, że dzisiaj ma być ostateczny termin decyzji.

Kilka mało znaczących liter zlały się w bardzo ważną treść.
Z - jak ziemia, którą miesiącami męczono z każdej strony; E - jak ewakuacja, wszystkich zwierząt, które przygarnęła pani Jadwiga; Z - jak zmęczenie, które dopadało wszystkich przez ten czas; W - jak wiadomość, na którą czekano tak długo; A - jak analizy, których robiono chyba setki, by sprawdzić czy skarb jest prawdziwy; L - jak losy całych obchodów, które stały pod znakiem zapytania; A - jak alarm, który wszczęto chyba w całym województwie, bo ta sprawa była priorytetowa; M - jak Mamelkowo, gdzie przeżył swoje najpiękniejsze lata i zaczęła się ta cała historia.

Zezwalam - najpiękniejsze słowa jakie mógł przeczytać.

Dolewskiemu do szczęścia nie potrzeba było nic więcej. Chwycił kurtkę, którą rano niedbale rzucił na krzesło i ruszył w stronę Domu Kultury. Chciał najpierw powiadomić proboszcza Pszczółkę, że zgodnie z planem obchody "400 lecia Mamelkowa" rozpoczną się uroczystą mszą w ICH kościele...

***
Powstał drewniany kościółek. Niemalże totalnie odwzorowany od KIRSTY ELSON poszukajcie TU.  (Albo wpiszcie w wyszukiwarkę - kirsty elson chapel). Cóż, nie mogłam się oprzeć!!!

Ale historia już całkowicie mojego autorstwa:)))
Miłego dnia! Pa:)




piątek, 15 września 2017

Nie bagno a wciąga;)))

Witajcie:)
Fascynacja nową zabawą nie zmalała a rzekłabym nawet przybrała na sile;)) Wszystko dlatego, że wpisując w Wujcia Google frazę "drewniane domki" moim oczom ukazało się to TU. A tym samym zyskałam nowego domkowego guru -  niezwykłą KIRSTY ELSON.

Przepadłam absolutnie i totalnie bez reszty!!! U mnie talent nie ten i nie mieszkam blisko plaży, która codziennie wyrzuca na brzeg swoje skarby. Nie mniej pod wrażeniem jej prac zmodyfikowałam nieco własne miasteczko i powstał kolejny domek. Tym razem w rozmiarze XXL:)

Panie i Panowie, na specjalne zamówienie z podziękowaniem dla niesamowitej P. (Osoby, która nie odmawia pomocy i bywa moją ostatnią - nomen omen - deską ratunku;)))

Zajrzyjmy najpierw przez dziurkę od klucza:) Pomysł mój - klamka ze starego gwoździa i ta dziurka;))


Nie bez znaczenia dla całości przeróbek jest fakt, że P. podarowała mi cały słoik przecudnie zardzewiałych gwoździ!!! No i zapas desek:))) Dziękuję!!! Deski też dostałam od D. i też dziękuję!!!!

A może jednak zacznę od początku;))) P. zamówiła sobie domek z tej oto długaśnej dechy a do tego praktycznie bez kolorów (czytaj - bez moich kolorów;))) Wytyczne były następujące - zero szarego koloru, dach brązowy, reszta biała z przetarciami i dużo okien - koniecznie z brązowymi framugami:)))


Lubię wyzwania, więc ochoczo wzięłam się do pracy. Kusiło mnie jak nie wiem, by maznąć coś kolorkiem (np. lupin), ale musiałam się powstrzymać:))) Tak oto postała stara kamienica do nowego/starego  miasteczka, które powstanie pod innym adresem.



Brązowe okna a co tam:))


I kolejny mój pomysł - mini suszarka na pranie pod oknem:)) Inspiracja wprost z życia. W PL przecież można znaleźć takie patenty na żywo;)) Ratują się tak Ci co nie mają ani ogrodu a ni balkonu. A gacie trzeba gdzieś suszyć;)))


Lojalnie uprzedzam - domkowe posty nadal się będą pojawiać:))

Miłego dnia! To już piątunio:))) Pa!

poniedziałek, 11 września 2017

Stara szkoła w Mamelkowie:)

Witajcie:)
Tak, tak, tak! Mieliście rację - powstał kolejny drewniany budynek:) Tym razem w moim maleńkim miasteczku pojawiła się staruteńka szkoła. Wójt gminy Mamelkowo był początkowo mocno urażony, że zapomniałam o tak ważnej sprawie jak edukacja młodzieży.
Nadrabiając zaległości - pojawiła się i ona - naznaczona zębem czasu i mocno zakorzeniona w lokalnej społeczności.
Panie i Panowie przed Wami - Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Mamelkowie.


Spytasz Drogi Czytelniku skąd mam ten piękny stary kawałek drewna z naturalnymi żłobieniami? Otóż przywiozłam go sobie z naszej wyprawy do Walii:))) Zaraz koło domu który wynajmowaliśmy znalazłam zapomniany chyba przez wszystkich składzik starych desek i innych gratów. A tam istny skarb - brudna, lekko wilgotna z lokatorami w postaci rodziny robaków pancerników deska;) Pozbyłam się tychże i wystawiłam na słonko a później wybraliśmy się na Snowdon. Po powrocie drewienko już było idealne:)))

Żałuję tylko bardzo, że nie zabrałam jeszcze jednego kawałka... Był, tylko ciut większy!
Następnym razem biorę i się nie zastanawiam!!!


A poniżej tak, jak wyglądała z tej mało interesującej strony. Niestety z tej właśnie była już przycięta z góry tworząc od razu skośny dach. No, ale nie byłabym sobą, gdybym się tym nie zajęła;))) Tym razem cięcie piłą nie było "lekkie i przyjemne". Ciut się umęczyłam i napociłam, ale było warto. Zdecydowanie ta druga strona miała większy potencjał!


Patrząc na ten kawałek wiedziałam, że opcje są tylko dwie - albo stary szpital, albo stara szkoła. Wzięłam sobie jednak do serca słowa wójta i dzięki temu rozbrzmiał już pierwszy dzwonek;)))


Specjalnie dla Renki, której spodobał się mój zielony kącik:) Oto mój nowy nabytek ostryż żabieńcolistny (curcuma alismatifolia). Ciekawe czy się polubimy;))


Nie mogłam mu się oprzeć! Jest spory i kwiat ma delikatny, więc było ciut zachodu by go przetransportować ze sklepu.


A wracając do mojego drewnianego miasteczka. Pytam Mamelka wskazując na nowy budynek - co to jest? Synek od razu - SZKOŁA:)

I jak mój Drogi Czytelniku - podoba Ci się moja stara szkoła?

Miłego dnia, z uśmiechem od ucha do ucha:) Pa!

piątek, 8 września 2017

Tuptanie po górach:)

Dzień dobry, cześć i czołem;)))

W ostatni weekend przed rozpoczęciem roku szkolnego wybraliśmy się caaaałą ekipą (9 osób + pieseł) do Walii. Jestem naprawdę pod dużym wrażeniem wytrzymałości Maluchów, bo trochę kilometrów zrobiliśmy:))

Naszym sobotnim celem był Snowdon. Wędrowało się bardzo przyjemnie i pogoda nam sprzyjała. Widoki przepiękne - zobaczcie sami.


Można tam też dostać się kolejką (co początkowo planowaliśmy, ale na miejscu okazało się, że bilety na cały dzień już zostały wyprzedane). Do tego nie bez znaczenia były ceny takiej atrakcji, które lekko mówiąc zwalają z nóg. Dla naszej czwórki to 100 funtów!!! Oj, jak dobrze  jaka szkoda, że wyprzedali te bilety;))


Nie będę ściemniać - Maluchy miały i chwile zwątpienia. No, ale co się dziwić ich małym nóżkom:) A największy żal był, że nie kupiliśmy im niebieskiego lodowego sorbetu do picia;)))


Trzy niebieskie XXX poniżej, to mniej więcej miejsce do którego dotarliśmy. Jakieś 40 minut od szczytu. A zaczynaliśmy tam, gdzie jest na dole ta czerwona kropka.


Morale spadły wśród najmłodszej młodzieży do zera i nastąpiła pora odwrotu.
Co by pozostać przy zdrowych zmysłach i nie zejść z tego świata szybciej niż to Góra zaplanowała Mama Gosia wymyśliła dla córci zabawę. Poszukiwanie kamyczków w kształcie serca:)))
Muszę przyznać, że sama się w nią nieźle wciągnęłam;))


W niedzielę pogoda postanowiła się mocno zbiesić:( Rano wiało i zacinało deszczem. Na szczęście około południa deszcz już padał tylko trochę a wiatr się uspokoił. Zmodyfikowaliśmy ciut nasze wcześniejsze plany i pojechaliśmy podziwiać wodospad.




To było by na tyle:)) Uważam, że odznaka "górskiego wędrowca" się należy:))

Co sądzicie o wędrówce po górach z dziećmi?

Miłego dnia:) Pa!
ps. U nas pada, zimno czyli powrót do normalności;)))

środa, 6 września 2017

Mówcie mi Dżepetto:))

Witajcie:)
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego posta TU DOMKI powstały!
Panie i Panowie przed Wami - drewniane miasteczko w postaci trzech domostw. A dokładniej - ryneczek z kamienicami:)


I jak to bywa w życiu - szukałam u znajomych - a te oto deski znalazłam w naszym ogrodzie!!! Pozostałości po nowym dachu nad pralnią:) No może nie są mega stare (tak było by najlepiej:) ale jakiś rok na zewnątrz (bez jakiegokolwiek zabezpieczenia) przeleżały. I dobrze - przynajmniej drewno nabrało pewnej szlachetności;)

Najszerszy domek - bladoróżowy (a dokładniej "fairy dust") ma złoty dach (czego być może nie widać na fotkach). Środkowy z oliwkowym dachem ma przetarcia (przebija brąz) oraz pomiksowany kolor ("powder blue" + mięta + czarny). Najmniejszy to szaraczek z różowym dachem.


Każdą dechą zajęłam się sama od A do Z. Polubiłyśmy się z Panią Ręczną Piłą:) Takie wycinko-przycinki są banalnie proste, więc śmiało zachęcam do zrobienia takich domków. Malowanie, to wiadomo - co tam komu w duszy gra:) Mnie jakoś ciągnie w stronę takiej kolorystyki, więc jest tak a nie inaczej. Gdyby mi się znudziło, to zawsze mogę przemalować, bo postanowiłam nie traktować ich lakierem.

I tak mój Drogi Czytelniku - nie wydaje Ci się - najwyższa kamienica jest ciut krzywa, ale ostatecznie stwierdziłam, że to tylko dodaje jej klimatu:)))


Wiem, że drewnianych domków w internecie jest całe mnóstwo. Większość jest jednak nie pomalowana stricte "domkowo" czyli z oknami czy drzwiami. Mi jednak bardzo podobają się właśnie w takiej wersji. Przypominam, że te domy widziałam u KOKKI TU.


I jak? Podoba Wam się moje drewniane miasteczko ?

Miłego.
Niech uśmiech Waszego szefa/żony/męża/sąsiadki/listonosza rozpromieni Wasz dzień;))) Pa!

niedziela, 3 września 2017

Sztacheta + szlifierka = spełnione marzenia:)

Witajcie:)
Ostatnio wpadłam na mega fotkę  drewnianego domku-wieszaczka TU. Autorką tego domku jest KOKKA TU. Nie mogłam o nim przestać myśleć. Zastanawiałam się tylko skąd zdobędę tak "domkowo" przyciętą dechę? Uwielbiam takie dłubaninki jednak z elektrycznych narzędzi jak do tej pory zdążyłam się zaprzyjaźnić tylko ze szlifierką:) Wkrętarka, wyrzynarka, wiertarka jakoś nie chcą ze mną współpracować.


Jak widać domek powstał:))
A historia jego jest taka. Wracałam z Maluchami z pobliskiego sklepu. Idę, odpowiadam na tysiące pytań, wzrokiem błądzę po drodze. I nagle?!?! Kawałek sztachety od płotu. Idealny kształt domku. Rozglądam się szybciutko czy nikt nie patrzy (bo pomyślałby, że wariatka stare dechy zbiera:) i sru do reklamówki. Maluchy oczywiście - "mamusiu, wzięłaś tę deskę?", "mamusiu a po co Ci ta deska?".


Przyszłam do domu, wyciągnęłam z dechy stare śruby i skróciłam ją (ręczną piłą). Później w ruch poszła moja ukochana szlifierka. A jeszcze później był czas by wybrać się do pracy. Wróciłam, zjadłam obiad i zabrałam się za malowanie:) Użyłam farb zarówno tych przeznaczonych na ściany jak i zwykłych plakatówek moich Maluchów.
Zabawa przednia, tak jak lubię:) Na koniec lakier, dwa długie gwoździe i z tyłu wieszczek. I już mam swój domek:)

Obowiązkowo fota przed i po:)


Oraz szerszy kadr.



PS. Rozpuściłam wici wśród znajomych by przeszukali swoje garaże/szopy i strychy w poszukiwaniu deseczek;)) Także ten, spodziewajcie się niebawem drewnianego miasteczka;)))

Miłego dnia, pa:))

poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Drewniana paleta - czyli korzyści z budowy:)

Witajcie:)
Gdy kupowaliśmy trzy lata temu nasz dom, zastanawiałam się jak to będzie mieszkać w bardzo bliskim sąsiedztwie z pubem. Wątpliwości rozwiały się bardzo szybko, bo nigdy przenigdy nie dochodziły z niego żadne hałasy, więc człowiek przestał na niego zwracać uwagę.

Interesy w pubie nie szły zbyt dobrze. Mimo zmiany właściciela w końcu go zamknięto na głucho, następnie zburzono a teren sprzedano pod budowę domów.

Z postawieniem nowych budynków uwinięto się nad wyraz szybko. A ja przechodząc koło budowy natknęłam się na fajną paletę:)


Spytałam nieśmiało jednego z panów budowlańców czy jej potrzebują. Obszedł wszystkich zainteresowanych i okazało się, że mogę ją wziąć. Dodam, że obie ręce miałam akurat zajęte doniczkami z kwiatami:) Zagaiłam jeszcze czy ona ciężka. Dużych rozmiarów pan chciał ją dziarsko chwycić by to sprawdzić, ale wyszło mu to mniej dziarsko. Ciut uśmiech zszedł mi z twarzy, ale na szczęście pan spytał gdzie mieszkam. Zgodnie z prawdą powiedziałam, że dwa domy dalej. A on zaoferował mi swoją pomoc:)
I uwierz mi mój Drogi Czytelniku - mało nie zeszłam podczas tego taszczenia;) Na szybko w głowie obmyśliłam plan, że do domu to mi się nie zmieści i musimy ukryć ją w szopce, gdzie trzymamy kubły na śmieciory i mój rower. Wszystko ok, tylko że przed tą szopką stał jak zawsze nasz samochód... i musieliśmy tę mega ciężką paletę podnieść nad nim. Duży pan upewniał się trzy razy czy dam radę. Ja trzy razy zapewniałam, że dam, choć wcale to nie było takie pewne. Dodam tylko, że dawno się tak żarliwie nie modliłam;)


Paleta odstała trochę, bo a) padał deszcz, b) weny jakoś tak od razu nie było, c) nie mogłam dostać odpowiednich kółek.

I całkiem niedawno, po powrocie z PL, gdzie bez problemu zakupiłam kółka zabrałam się za szlifowanie i lakierowanie. Później w środku, za pomocą pinezek umocowałam ceratę a przy pomocy MęŻa rzeczone koła i tak oto tym sposobem mam moją skrzynię w rozmiarze XXL;)

Oczywiście nie ma na nią miejsca w domu, ale od samego początku wiedziałam, że stanie na patio i pomieści część dziecięcych gratów. Tak też się stało;)

Podoba Wam się moja paleto-skrzynia? Mi bardzo:) Ściskam Was mocno i życzę miłego dnia! Pa:)



czwartek, 24 sierpnia 2017

Opaska z druciku i lakieru do paznokci:)

Witajcie:)
W związku z tym, że kusi mnie by spróbować różnych różności z zakresu szeroko pojętego rękodzieła - to działam. Nie, żeby zaraz porywać się z motyką na słońce, ale tak w ramach możliwości.

Pierwszy raz na taką opaskę z druciku i lakieru do paznokci natknęłam się już wieki temu w internecie. Podobało się, ale jakoś temat przycichł. Temat jednak powrócił gdy udało mi się kupić cieniutki drucik:) Z pomocą wujka Googla odnalazłam bez problemu jak zrobić taką opaskę ot, choćby zapraszam TU.

Lakierów Ci u nas dostatek, tak też jeszcze przed urlopem powstała ta opaska.


Później owinęłam ją jeszcze niebieską rafią by ukryć druciki.


Zabawa całkiem fajna:) Trzeba jednak pamiętać by płatki nie były zbyt szerokie, bo później się trzeba mocno nagimnastykować przy aplikacji lakieru;)

Ostatecznie nie zdecydowałam się na zrobienie bazy z drucika, bo stwierdziłam, że jest zbyt wiotka jak na opaskę dla małej dziewczynki.

Kwiatki trzeba zrobić minimum dzień wcześniej, by lakier zdołał dobrze wyschnąć. Bez tego nie ma co się zabierać do robienia opaski. Nie musicie sprawdzać - ja to sprawdziłam:)

Kwiatki przygotowane do wyschnięcia wkładałam w odwróconą podkładkę pod mysz komputerową. Myszy takowej już dawno nie używam, ale podkładkę kupiłam kiedyś tam - celowo z przeznaczeniem do rękodzielniczych zapędów.


Polecam takie zajęcie w ramach relaksu. Przy okazji można zużyć trochę lakieru do paznokci, który zalega na łazienkowych półeczkach:) Kolorowego lakieru mam zawsze całe mnóstwo a paznokci niezmiennie tylko dwadzieścia;)
(Muszę przyznać, że tego lata udało mi się NIE kupić kolejnej buteleczki lakieru. Sukces;))

Lakierowe kwiatki są nawet całkiem trwałe. Można więc pokusić się o zrobienie takiej opaski z druciku i lakieru do paznokci dla panny młodej/dziewczynki idącej do I Komunii Świętej/bądź gadżetu do sesji fotograficznej.

Zresztą takie kwiatki można wykorzystać nie tylko jako ozdoba opaski. Można nimi przyozdobić różne rzeczy nie tylko w domu.

Jestem ciekawa co Wy na to?

Wysyłam uściski z szerokiej walizki;) Miłego dnia, paaaa!


poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Wakacyjny tasiemiec:)

Witajcie:)
Właśnie wróciliśmy z urlopiku w PL:) Pogodę mieliśmy bajeczną aż byłam szczerze zaskoczona!!! Na dwa tygodnie - dwa razy padał deszcz (wieczór/noc) i dwa razy była burza (noc) a reszta dni wspaniale cieplutka. Normalnie jak nie w PL;) Tym bardziej jestem świadoma szczęścia, które nas spotkało, bo jeszcze kilka dni przed naszym przyjazdem była wielka lipa - a nam się udało!

Dużo, dużo i intensywnie:) Tak w wielkim skrócie mogłabym podsumować pobyt w kraju naszych przodków:)

MąŻ udał się z kolegami na Woodstock;) a my pojechaliśmy pociągiem na specjalne zaproszenie W. do Pszczółek! Z W. znamy się dziesięć lat. Chodziłyśmy razem w obu ciążach i nasze córcie były nierozłączne. Nasi synowie też się lubili, ale to już bardziej koleżeństwo;) W zeszłym roku rodzinka W. postanowiła na stałe wrócić do PL. A my w tym roku postanowiliśmy ich odwiedzić.


Pszczółki leżą ciut przed Gdańskiem Głównym. My z Bydgoszczy mamy tam bezpośrednie połączenie pociągiem. W celu uzyskania wszelakich informacji "co? i jak?" udałam się z moją Kochaną Mamcią na nasz nowy, piękny, nowoczesny DWORZEC GŁÓWNY  w Bydgoszczy.

Znalazłyśmy pomieszczenie z napisem INFORMACJA PKP i przyklejoną na szklane drzwi karteczkę "zaraz wracam". Postanowiłam udać się do toalety - cena na głowę 2,50 złotych!!! Jak dla mnie - osoby mieszkającej od lat w kraju darmowych szaletów - dość wygórowana. Bo tak dla przykładu - czteroosobowa rodzinka - taka jak moja zostawiłaby tu 10,00 zł. Szok. Na plus - było czysto:)
Wracając do głównego wątku. W drzwiach informacji stał już zdziwiony pan i doleciały nas strzępki rozmowy. Nie uprzedzajmy jednak faktów;)
Pan wychodzi i wchodzimy my.

JA - Dzień dobry. Chciałabym się dowiedzieć, o której pociąg 7.40 Gdańsk Główny będzie w Pszczółkach?
Pani z INFORMACJI PKP - Niestety nie mogę udzielić takich informacji.
JA - ???
Pani z IPKP - Mamy trzech różnych przewoźników i oni nie zezwalają na udzielenie takich informacji. Proszę pytać w kasach biletowych.
JA - To przepraszam, co Pani tu robi poza dobrym wrażeniem?!??
Pani z IPKP - Udzielam informacji na temat Dworca PKP i jak poruszać się po Bydgoszczy.
JA - To dlaczego to się nazywa INFORMACJA PKP - skoro takich informacji Pani nie udziela? To może warto zmienić na INFORMACJA TURYSTYCZNA.
Pani z IPKP - To nie jest INFORMACJA TURYSTYCZNA, bo ja nie udzielam informacji o zabytkach, tylko jak poruszać się po mieście...


Normalnie poczułam się niczym statysta z filmu Barei :))

***
Dotarliśmy do Pszczółek bez problemu. Dzieciaki zachwycone wspólnym spotkaniem. Ja zresztą też:) Przemiła atmosfera, przytulny dom w którym czuć miłość. W. wraz z mężem ugościli nas bardzo serdecznie. Pyszne jedzonko, długie spacery i tematy, których nam nie brakowało. Tak w ogromnym skrócie mogłabym podsumować ten wyjazd:)) DZIĘKUJĘ CI W. jeszcze raz!!!

Nazwa miejscowości zobowiązuje, więc postanowiłam kupić Rodzicom swoim i MęŻa w prezencie miód. Poszliśmy tam całą bandą. Pan, który sprzedawał miód widząc nasze dzieci poczęstował je czekoladowymi cukierkami. Maluchy podekscytowane. Delikatnie przypominam dzieciom:
- Co się mówi?
- Miły pan! - odpaliła moja córcia. (Też sympatycznie choć mi chodziło o "dziękuję" ;)

***
Chcąc zrobić Maluchom niespodziankę zabraliśmy je nad Brdę i mieliśmy zamiar płynąć tramwajem wodnym. Mimo, że dzień wcześniej zadzwoniłam w tym celu do informacji by upewnić się co do kursów nam nie było to dane. Tramwaj wodny przypływa mniej więcej co godzinę i okazało się, że kursy te były już wcześniej zarezerwowane o czym sympatyczna pani zapomniała wspomnieć;)
Poszliśmy więc na prawdziwe włoskie lody (nie te ze zdjęcia, tylko inne:) a później do Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego do Spichrzy nad Brdą. Lubimy takie klimaty.



Byłam na babskim wypadzie do kina na "Alibi.com" - gorąco polecam, ubaw po pachy:))) Maluchy też dostały porcję kinowej rozrywki (Mamelek był pierwszy raz!)

Wytańczyłam się w trzy poziomowym klubie-dyskotece (przez cztery godziny nie schodziłyśmy z parkietu:))) I wydawało mi się, że mam sprawdzone buty do tańczenia:) Wydawało mi się! Ostatnią godzinę tańczyłam na boso -  na podeście niemalże przy DJ-u, by nikt nie podeptał mi stópek;))))

Dostałam zaproszenie na dzieciowo-babskie pogaduchy do Przyjaciółki mojej Przyjaciółki - tej, co robi niezwykłe torty i jest wielce utalentowaną kobietką:)) Oj, jak mi tego brakowało! Było baardzo sympatycznie. Mam też prezent od G. (tylko muszę kupić ramkę, by go odpowiednio wyeksponować). DZIĘKUJĘ!

Spotkaliśmy się też z moją Przyjaciółką i jej mężem oraz z moją "niedoszłą szwagierką" i jej mężem:) To przemiłe małżeństwo, które jest dla mnie doskonałym przykładem na to, że można znać się całe wieki i kochać nadal mocno. Poszliśmy do jednej z knajpek na Bydgoskiej Wenecji. Nie podam nazwy, by nie robić im złej reklamy;) Dodam tylko, że knajpka ta żyje własnym życiem. Siedzieliśmy tam około 20 minut nie niepokojeni przez kelnerów;)) Dopiero gdy po tym przydługim wstępie zaczepiliśmy kelnera ten z uroczym uśmiechem przyjął nasze zamówienie. I czas stanął w miejscu:))) Na szczęście nie zmąciło nam to naszego miłego wspólnego wyjścia. Na koniec dostałam też w prezencie książkę. DZIĘKUJĘ!
Nawiasem mówiąc - Bydgoska Wenecja nocą wygląda fantastycznie! W dzień też, ale w nocy uroku jej dodają romantyczne latarnie.

Oprócz tego spotkałam się z bliższą i dalszą rodzinką. Rozmawiałam z kilkoma sympatycznymi osobami przez telefon:)
Jednym słowem czas wypełniony po brzegi! Tak jak lubię:)))

Baterie znów naładowane. Znów trochę ciężko dojść do siebie, bo takie życie w rozkroku nie jest łatwe;) Ciało w UK a serce w PL:) Cóż, życie!

Ściskam Was mocno i życzę miłego dnia:) Pa.



sobota, 5 sierpnia 2017

Dobre wspomnienia:)

Witajcie:)
Dziś będzie o naszej ostatniej wyprawie do Dovedale - przepięknego Parku Narodowego w hrabstwie Derby.
Lubimy to miejsce i co jakiś czas tam wracamy:) Ostatni raz byliśmy tam z małą Martą w wózku i małym Mamelkiem w brzuchu;)


Pogodę zapowiadali różną. Rano deszcz a później już słonko. W związku z tym, że nasze RANO to jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nigdy nie jest bladym świtem, to postanowiliśmy pojechać. Nawet wyciągnęliśmy nasze turystyczne buty:) Szkoda tylko, że nasze Maluchy jeszcze takich nie posiadają.


Dovedale przywołuje moje dobre wspomnienia. Od razu przypominam sobie moje licealne "Rajdy Świętokrzyskie" i studenckie wyprawy SKPL-u:))) Nie jest to ten sam poziom wędrowania z niemalże dwudziesto kilowym plecakiem ze stelażem, ale widoki chwilami podobne:)



No i tak właściwie, to w takich miejscach od razu przenoszę się do PL:)

Maluchom wycieczka się podobała, tym bardziej, że zaliczyliśmy i mini piknik przy delikatnym deszczu i wspinaczkę do jaskini:) Trochę nawet miałam stracha, bo dzieci weszły tam nawet szybciej od nas a później trzeba było bardzo uważać przy schodzeniu. Błoto i mój lęk wysokości robiły swoje.

To tyle na dziś.
Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia.
Pa:)

PS. Lubicie takie wędrowanie?



czwartek, 27 lipca 2017

Exploding box z motylami:)

Witajcie:)
Panie z przedszkola na pożegnanie dostały magnesy i aniołki a panie ze szkoły - exploding box:)
Z tego co mi wiadomo, to kartki podobały się i na pewno były pewnym zaskoczeniem:)

Od września Martusia (jak co roku) ma nowe panie nauczycielki, więc te już jej nie będą uczyły. Mam nadzieję, że będą nas miło wspominać.



I dla mojej ulubionej pani z sekretariatu - pierwsza w moim wykonaniu kartka z ruchomymi motylkami:) Pani była pod wrażeniem, że aż zadzwoniła do mnie z podziękowaniem. Powiesiła go sobie na ścianie w pracy by móc na niego patrzeć:) To miło!

Inspirację znalazłam TU. Moje motyle powstały z pieczątek. Pomalowałam je oczywiście kredkami BAMBINO i polakierowałam bezbarwnym lakierem z brokatem. Od lakieru skrzydełka lekko się wygięły, co nadało im bardziej naturalny wygląd.


Kolejny exploding box z motylami. Powstał na zamówienie dla osoby, która bardzo lubi kolory i cytaty. Na tych zdjęciach bardziej udało mi się uchwycić przestrzenność motyli. Tu użyłam również stempli oraz gotowych wydruków (kolorowych i czarno-białych).



To tyle na dziś:) Miłego dnia:)
Mam nadzieję, że Wam też przypadły do gustu moje motyle, które tak na dobrą sprawę znalazły się na każdej kartce:))

niedziela, 23 lipca 2017

Jak zrobić magnes? DIY z puszki:)

Witajcie:)
Dziś mam dla Was maleńkie DIY.
Czyli jak zrobić magnes na lodówkę wykorzystując to, co większość z nas ma w domu:)


Co potrzebujemy?

  1. okrągłą górę bądź spód puszki (u mnie w tej roli puszka po tuńczyku:)
  2. kawałek materiału
  3. magnes 
  4. tekturka
  5. klej na gorąco
  6. ozdoby (czyli wszystko to, co pragniecie umieścić na wierzchniej stronie:)

Jak to robimy?

Otwieramy puszkę (mój otwieracz pozostawia brzegi gładkie, więc nie ma problemu). Okrągłe elementy zostawiamy. Zawartość puszki zużywamy do wyższych celów (u mnie to był obiad;)



Wycinamy kawałek materiału. Troszkę większy niż pokrywka puszki. Klejem na gorąco przytwierdzamy materiał mając na uwadze, by go dobrze naciągnąć. Pamiętajcie, że klej jest cholernie gorący;)



Następnie - by zakryć nierówności i stworzyć stabilny tył - przyklejamy tekturkę a na nią magnesy.



Odwracamy na drugą stronę i dekorujemy tak, jak nas fantazja poniesie;)


Ja użyłam kwiatków mojej Kochanej Mamci i wydruków. Magnesy były dodatkiem do podziękowań dla wspaniałych pań z przedszkola mojego Mamelka:)


Paniom prezent się spodobał. A co Wy o tym myślicie?

Miłego dnia moi mili. Pa:)